„Toruń za pół ceny”

A3Ideą akcji „Toruń za pół ceny” jest ożywienie Starego Miasta i zintegrowanie społeczności lokalnej, w tym przede wszystkim przedsiębiorców prowadzących tu działalność gospodarczą. Obniżenie cen np. o 50% w restauracjach, klubach, hotelach, muzeach ma przyciągnąć na toruńską Starówkę turystów i zachęcić mieszkańców do wyjścia z domu i skorzystania z atrakcji, jakie na ten szczególny weekend przygotowano. Podobne akcje z powodzeniem organizowane są w Poznaniu i Gdańsku. Pierwszą edycję akcji przeprowadzono w weekend 24-26 września 2010 r. Wrześniowa data gwarantuje sprzyjającą plenerowym atrakcjom pogodę oraz jest przedłużeniem kończącego zazwyczaj się wraz z połową września sezonu turystycznego.
Do udziału w akcji zapraszane są hotele, restauracje, puby, kluby, placówki kulturalne, muzealne, wystawiennicze, sklepy, a także podmioty związane z branżą turystyczną. Oferta, którą wspólnie przygotowują uczestnicy akcji na ten wyjątkowy weekend jest na tyle atrakcyjna, że przyciąga przede wszystkim na Stare Miasto, na którym zlokalizowanych jest zdecydowana większość uczestników akcji, rzesze mieszkańców i turystów. Od 2 lat z zaproponowanych w ramach akcji atrakcji i upustów cenowych korzysta ponad 30 tys. osób: torunian i turystów.
Akcję organizują Biuro Toruńskiego Centrum Miasta i Radio ZET Gold we współpracy z Ośrodkiem Informacji Turystycznej i Lokalną Organizacją Turystyczną.
Od 2013 r. corocznie organizowane są jej dwie odsłony: wiosenna w kwietniu i jesienna we wrześniu. W roku 2015 wiosenną edycję zaplanowano na weekend 24-26 kwietnia, natomiast jesienną na 25-27 września.
Szczegóły dotyczące akcji znajdują się w zakładce „Toruń za pół ceny”.